9.00 -11.00 CET
|
Morning Session (Limited Physical attendance, Virtual attendance)
Open Schools as Learning Ecosystems
Keynote Speeches
Chair Nikos Zygouritsas, Ellinogermaniki Agogi
- “Self-reflection tools for schools“, Prof. Dr. Franz Bogner, Dr. Cathérine Conradty, University of Bayreuth, Germany
- “Action Research and Inquiry“, Dr. Margaret Farren, Dr. Yvonne Crotty, School of STEM Education, Innovation and Global Studies, Institute of Education, Dublin City University, Ireland
- “Understanding cybercrime: the RAYUELA perspective“, Dr. Gregorio López, Assistant Professor, School of Engineering, Comillas Pontifical University, Spain
- “Open Resources and Open Education to Support Digital Education“, Dr. Rosa Doran, NUCLIO – Núcleo Interativo de Astronomia, Portugal
|
11.00 – 13.00 CET
|
School Innovation projects, perspectives and challenges (Very Limited Physical attendance, Virtual attendance)
- “Adapting the SELFIE tool to study teachers’ attitude to automated self-reflection practices”, Bäckelin, Jonas, Department of development and coordination at Stockholm education administration, Sweden
- “The framework for dealing with internal and external crises in a school unit”, Papatsirou Elena, University of Patras, Greece, Chiotelis Ioannis, Experimental High School of University of Patras, Greece
- “Transformation of the education process for the new thinkers”, Prof. Mekvabidze Ruizan, Gori State Teaching University, Georgia
- “Conducting research in classroom as way of teachers’ professional development”, Argyri, P., Evangeliki Model High School of Smyrna, National Kapodistrian University of Athens, Greece, Smyrnaiou, Z., National Kapodistrian University of Athens, Greece
- “Inspirations and initiatives in micro-education ecosystems: PHERECLOS Open Schooling Approach”, Laura Cristea, Children’s University Association, Romania, Phil Smith, Teacher Scientist Network, UK, Silvia Prock, Universität Innsbruck, Austria, Chris Gary, Kinderbüro Universität Wien, Austria, Cyril Dworsky, Kinderbüro Universität Wien, Austria, Florian Huber, SYNYO, Austria
- “The role of e-mentoring in distance education”, Dr. Evangelia Manousou, Hellenic Open University, Greece
- “Teaching Social Entrepreneurship in the Classroom Settings in the Developed and Developing Countries using Theory of Change framework”, Lukman Raimi, Department of Business, Universiti Brunei Darussalam, Brunei
- “The school as a learning organisation: challenges during distance education times”, Vavouraki Agapi, Ellinogerrmanii Agogi, Greece
- “Vision on mentoring and induction programs in schools of Portugal, Italy and Greece”, Silva, S., Casa do Professor, Portugal, Romano, M., Italy, Smyrnaiou, Z., National Kapodistrian University of Athens, Greece, Argyri, P., National Kapodistrian University of Athens, Greece, Georgakopoulou, E., National Kapodistrian University of Athens, Greece, Pantazopoulou, E., National Kapodistrian University of Athens, Greece, Kotsari, K., National Kapodistrian University of Athens, Greece
|
Workshop (Limited Physical attendance, Virtual attendance): Development of educational hands-on STEAM activities in Geospatial and Environmental Science
|
Workshop (Very Limited Physical attendance, Virtual attendance): Cybercrime and the classroom: A game-based approach to building safer schools and communities
|
13.30 – 15.30 CET
|
Reflecting for Change (Very Limited Physical attendance, Virtual attendance, Session in Greek)
Innovative School Projects from Greek schools
- “Τα δέντρα γύρω μας”, 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης
- “Θήβα Βιώσιμη πόλη μέσα από την ανακύκλωση /Sustainable Thebes through recycling”, 2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Θήβας – Πινδάρειο Γυμνάσιο Θήβας
- “Τα αρωματικά φυτά διδάσκουν στην τάξη”, 2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης
- “Φιλοσοφώντας… Μια διαδρομή στις ηθικές αξίες μέσα από την τεχνολογία”, 8ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Λ.Τ. Χαλανδρίου
- “Εργα ανοικτότητας των μαθητών του Βαρβάκειου Πρότυπου Γυμνάσιου σε περίοδο κλειστότητας”, Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο
- “Το Μοριακό Βάρος ενός αερίου- Πειραματική Προσέγγιση”, Γυμνάσιο ΛΤ Λαιμού Πρεσπών Φλώρινας
- “«Πάμε …αρχαίο θέατρο;» Μια διδακτική πρόταση εικονικής περιήγησης στον κόσμο του αρχαίου θεάτρου”, Ημερήσιο Γυμνάσιο Μακρυγιαλού Πιερίας
- “Yβριδικοί σταθμοί πληροφόρησης”, Ημερήσιο Γυμνάσιο Μούδρου- Αργύριος Μοσχίδης
- “Οι γεώτοποι της Λήμνου”, Ημερήσιο Γυμνάσιο Μούδρου- Αργύριος Μοσχίδης
- “Smart vision”, Ημερήσιο Γυμνάσιο Μούδρου- Αργύριος Μοσχίδης
- “Διατροφή: Ασπίδα του οργανισμού”, Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου
|
Workshop (Virtual attendance): Interdisciplinary and Transdisciplinary teaching of Natural Sciences: the POLAR STAR methodology
|
Workshop (Very Limited Physical attendance, Virtual attendance): Data Management and Ethical Challenges for Open Schools
|
15.45 – 17.45 CET
|
Reflecting for Change (Very Limited Physical attendance, Virtual attendance, Session in Greek)
Innovative School Projects from Greek schools
- “Ψηφιακές δημιουργίες του σχολείου μας”, 1ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Καισαριανής – Μάριος Χάκκας
- “Υπηρετώντας την παράδοση και την υγεία εξ΄ αποστάσεως μέσω της Τεχνολογίας”, 1ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αθηνών-Γεννάδειο
- “Μετρώντας το θυμό του Εγκέλαδου”, 2ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης
- “R4C στην εξ αποστάσεως εποχή – 2ο ΓΕΛ Καλύμνου STEM προσέγγιση στη διδασκαλία του φωτός: φυσική Β Λυκείου Γενικής παιδείας”, 2ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Καλύμνου
- “Θεατρική παράσταση: «Η δική μας παρέμβαση»”, Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μελισσίων
- “Καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από το Vehicle Simulator”, Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών
- “Πρόγραμμα Μελισσοκομίας στο 2ο ΣΔΕ (Φυλακών) Λάρισας στο πλαίσιο του προγράμματος R4C Reflecting for Change”, ΣΔΕ Φυλακων Λάρισας
- “Ρύπανση της θάλασσας από τα πλαστικά -Ο ρόλος του επαγγελματία Ναυτικού”, 9ο Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. Πειραιά-Ναυτικής Κατεύθυνσης
- “Απομακρυσμένος έλεγχος και συνεργασία έξυπνου εργαστηρίου Πληροφορικής με εργαστήριο Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων, με χρήση Raspberry Pi – και σύγχρονων αισθητηρίων αυτοματισμού. Σύγχρονες μετρήσεις πιστοποίησης των ηλεκτρικών τους εγκαταστάσεων”, Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ιεράπετρας
- “Το Αποτύπωμα της Διατροφής στην Κλιματική Αλλαγή”, Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
|
Workshop (Virtual attendance): Using the R4C Self Reflection Tool: The School Innovation Profiling Tool and the School Innovation Planning Recommender System
|
Workshop (Virtual attendance): Building a Research Infrastructure for School Teachers
|